Aktualne trendy w branży magazynowej w Trójmieście

Branża magazynowa w Polsce cały czas prężnie się rozwija – rok 2021 był dla niej rekordowy. Obecnie problemem jest nadal pandemia, a przede wszystkim rosyjska inwazja na Ukrainę. Mimo to rynek magazynów i hal produkcyjnych notuje wysoki popyt na obiekty w różnych częściach kraju – jak magazyny w Gdyni, Szczecinie czy pod Zieloną Górą. Sprawdziliśmy aktualne trendy i nowe realizacje w Trójmieście – więcej przeczytasz poniżej.

Wysoki popyt na magazyny w Trójmieście

W Trójmieście na koniec II kwartału 2021 roku dostępnych było aż 140 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej. Dodajmy, aż 65 proc. tych zasobów to Prologis Park Gdańsk. Poza tym popyt jest na hale i magazyny na wynajem w Gdyni i w okolicach Sopotu. Wolumen powierzchni niewynajętej to jedynie około 5 proc. wszystkich zasobów magazynowych na wynajem.

Pomorskie Centrum Logistyczne będzie większe

Pomorskiego Centrum Logistyczne Mapka w Gdańsku powiększy się o niemal 40 tys. m. kw. GLP. PCL dostał pozwolenie na budowę następnego etapu. Obok terminala kontenerowego DCT Gdańsk będzie kolejne 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Obiekt zostanie realizowany zgodnie z GLP Design Standard.

Nowe powierzchnie magazynowe w Gdyni – rozbudowa portu

Powierzchnie magazynowe w Gdyni budzą zainteresowanie przedstawicieli wielu branż. Na jesień 2021 r. zaplanowano początek realizacji nowego obiektu, jeszcze bardziej dopasowanego do potrzeb klientów. Obiekt jest realizowany zgodnie z ekologicznymi trendami.

Do 12 m zwiększy się wysokość hali, czyli do wykorzystania będzie dodatkowy poziom składowania. Wykorzystane zostaną m.in. panele fotowoltaiczne. Inne udogodnienia to więcej świetlików, oświetlenie LED, więcej światła naturalnego czy inteligentny system sterujący zużyciem mediów i monitorujący.

Nowy głębokowodny terminal – DCT buduje Baltic Hub 3

Na terenie portu w Gdańsku powstaje nowy terminal Baltic Hub 3. Jest to trzecie nabrzeże głębokowodne należące do DCT Gdańsk. Zwiększy on możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. Powstanie nabrzeże głębokowodne o głębokości 18 m, długości 717 m i plac o pow. 36 ha.

Co więcej, wśród planów jest również budowa czwartego nabrzeża DCT. Trójmiasto prężnie się rozwija, oferując coraz więcej nowoczesnych rozwiązań i magazynów – w Gdyni, Gdańsku czy w Sopocie oraz okolicy. Rozbudowa terminala i zwiększenie możliwości przeładunkowych to ważny etap ku realizacji największego portu przeładunkowego na Bałtyku. Poza tym Baltic Hub Terminal 3 wprowadzi nowoczesne technologie niskoemisyjne.